Oletko törmännyt markkinointitrendien katselmuksiin, webinaarien ja ladattavien oppaiden muodossa? Tämä ilmiö toistuu joka vuoden alussa, ja harva välttyy paineelta ”ottaa pikaisesti haltuun uusimmat opit”... Olet ehkä alkanutkin tutustua niihin, mutta pää on saattanut äkkiä mennä pyörälle. Eiköhän sammutella yhdessä paniikkia ja heitetä jäitä hattuun!
Kannattaa huomata, että suurin osa materiaaleista mihin törmäät on suunnattu alalla jo vuosia olleille. Silti: tiukan tekniset termit, lyhenteet ja ns. markkinointijargon saattaa hämmentää alan ammattilaistakin. Markkinoinnin kenttä ei ole koskaan ollut näin laaja ja tekninen. Data, tekoäly, metaversumi, analytiikka, automaatio, GA4, TikTok-mainonta, evästemuutokset, someintegraatiot… Voisin jatkaa listaa pitkään. Myönnän, että en itsekään osaisi kaikkia listaamiani asioita tyhjentävästi ja selkokielisesti selittää juuri nyt. Mutta juuri siksi päätin aloittaa tämän postaussarjan, josta muotoutuu Stoori by Saran Markkinointiopas 2023.
Haluan selvittää, mitä markkinoinnista on tällä hetkellä tiedettävä, jotta voin auttaa asiakkaitani ja seuraajiani parhaalla mahdollisella tavalla. Tahdon luoda ymmärrettävää ja hyödyllistä sisältöä, joka helpottaa elämää eikä aiheuta lisää markkinointituskaa.
Oppaassa ei käydä läpi vain niitä kuuluisia trendejä. Ilmaisuun kannattaa suhtautua varauksella. On hyvä tietää mitä uusia juttuja ja mahdollisuuksia on, ja sitten soveltaa ne omaan toimintaan. Pitäen mielessä perusasiat. Isoa kuvaa ja punaista lankaa ei kannata sotkea sillä, että paniikissa koittaa omaksua uutuudet. Parempi edetä asia kerrallaan. Hahmottaen, mihin kaikki markkinointi pohjautuu, valaen talon perustukset kunnolla, ja sitten vasta lähteä rakentamaan ja lopuksi sisustamaan.
Olen itse loputtoman utelias oppimaan uutta. Ota siis hyöty irti siitä, että haluan selvittää asiat ja jakaa ne sinulle sulateltavassa muodossa. 😉 Tervetuloa mukaan sukeltamaan oppaan maailmaan, luku kerrallaan, edeten koko vuoden tätä matkaa!
top of page
Search
bottom of page
Comments