Moni saattaa turhan pitkään räpiköidä ja koittaa selvitä omin voimin markkinoinnista ja viestinnästä. Tosiasiassa markkinointiviestinnän kenttä on nykyisin niin laaja, ettei kukaan yksittäinen ihminen voi sitä kokonaan hallita - ei edes markkinoinnin ammattilainen. Meilläkin on omat erityisosaamisemme, ihan kuten kellä tahansa yrittäjällä on omansa.
Markkinointitaidot eivät ole monen yrittäjän vahvuusalueella, eikä tarvitsekaan olla. Yrittäjän pitää voida keskittyä siihen, mistä on eniten hyötyä liiketoiminnalle: asiakassuhteisiin ja yrityksen ydintekemiseen.
Jos yritys on sen verran iso, että sieltä löytyy oma markkinoija tai markkinointiosasto, kannattaa huomata, että usein markkinointitiimikin tarvitsee lisäkäsiä, vaikka tiimi koostuisi markkinoinnin osaajista. Nykyisin on koko ajan yleisempää, että markkinointiin palkataan ulkoista apua.
Markkinoinnista on tullut päätähuimaavan monikanavaista ja alati muuttuvaa. Työkalut ja termit elävät ja uudistuvat hurjalla tahdilla. Kynnys markkinointiin saattaa kasvaa, kun esimerkiksi somessa seurailee muiden alan yritysten juttuja, ja mieleen saattaa hiipiä riittämättömyyden tunne. Miten noi muut vetävät noin hyvin? Mistä ne saa energiaa ja aina uusia idiksiä? Kuka noin upeita kuvia tekee? Voin lohduttaa, että todennäköisesti ihailemasi yritykset eivät tee kaikkea yksin, vaan he palkkaavat ulkopuolista markkinointiapua.
Tunnistatko sinä markkinointituskasi tilanteen?
Viimeistään on aika havahtua siihen, että ammattilaisen apu olisi kipeästi tarpeen...
🥶 Kun koko sana markkinointi lähtökohtaisesti ahdistaa tai aiheuttaa kylmää hikeä. Mieleen tupsahtaa kaikki ne tekemättömät asiat, jotka piti tehdä jo viime vuonna.
😵 Kun olet pyörällä päästäsi etkä tiedä mitä pitäisi tehdä, missä ja miten. Kanavien paljous aiheuttaa harmaita hiuksia, ja tuntuu, että markkinoinnista on kateissa punainen lanka tai suunnitelma puuttuu.
🥵 Kun olet läkähdyksissä työmääräsi kanssa. Saatat tietää mitä pitäisi markkinoinnissa tehdä, mutta oma aika ja resurssit eivät vain riitä. Moni yritys ei halua nyt palkata omaa työvoimaa, vaan halutaan ostaa ulkoista apua.
🤯 Kun ideat tai inspiraatio ovat loppu tai myynti jumittaa. Haluat ehkä uudistaa brändin, nettisivut tai sometilit. Kaipaat uutta näkökulmaa ja raikkaita tuulia.
Haittaa ei toki ole siitä, että ennakoi ja ottaa yhteyttä ennen kuin tilanne on päässyt pahaksi 😉 Mutta ei hätää - Stoori by Sara päästää sinut markkinointituskista! Etsitään sinulle sopiva yhteistyömuoto. Ehkä tarvitset nopeaa, projektiluontoista apua? Onnistuu! Tai sitten kaipaat jatkuvaa jeesiä? Voit ulkoistaa markkinoinnista juuri ne palaset, mitä haluat. Olen parhaimmillani kokonaisvaltainen kumppani.
Älä jää markkinointihuolten kanssa yksin! Ensimmäinen sparraus/tutustumiskeskustelu on kanssani aina ilmainen. Ota rohkeasti yhteyttä.
Comentarios